Zakaj SDS zavlačuje sprejetje ZIntPK?
V zvezi z zavlačevanjem poslanske skupine SDS glede sprejetja Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (besedilo predlaganega zakona) je namestnik vodje poslanske skupine Zares Franci Kek pisal pismo predsedniku Odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje dr. Vinku Gorenaku.
Preberite pismo v celoti:
Zadeva: 1. nadaljevanje 31. nujne seje Odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje, ki bo v četrtek, 6. 5. 2010
Spoštovani !
Pred kratkim smo vas, poslance SDS in vašega predsednika Janeza Janšo pozvali, da prenehate zavlačevati s sprejemom Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije EPA 926-V. Kot veste, je poslanska skupina Zares predlagala sklic nujne seje Odbora za notranjo politika, kjer bi omenjeni zakon obravnavali – a seja 8.4.2010 je bila v nadaljevanju prekinjena. Po vaših navedbah naj bi se seja nadaljevala v naslednjem dnevu, vendar do tega ni prišlo, s čimer je bil zamujen rok za uvrstitev zakona na aprilsko sejo državnega zbora. Razlog pa naj bi bilo preveliko število vloženih dopolnil. Za slednje ravnanje ste se kot predsednik odbora odločil kljub zagotovilom ministrice Irme Pavlinič Krebs, da dopolnila v pomembnem delu sledijo opozorilom parlamentarne zakonodajno-pravne službe z namenom, da bi besedilo zakona še izboljšali. Pri tem ne gre spregledati tudi dejstva, da je vaša poslanska skupina SDS k predlogu zakona vložila kar 40 dopolnil. Omenjeno vaše in ravnanje poslancev SDS smo v poslanski skupini Zares nova politika razumeli kot namerno zavlačevanje sprejema Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije.
Naj vas samo spomnimo na številne poskuse ukinitve Komisije za preprečevanje korupcije, ko se je prejšnja, vaša, vladajoča koalicija z ministrom za javno upravo na čelu ob asistenci nekaterih poslancev in kasneje tudi ministra za pravosodje hotela komisije na vsak način odkrižati. Gre za Zakon o nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo (predvidel je ukinitev Kosove komisije in ustanovitev državnozborske komisije, ki bi se ukvarjala zgolj z nadziranjem premoženja in nezdružljivostjo opravljanja javne funkcije) in Zakon o ratifikaciji Konvencije Združenih narodov proti korupciji (v prehodnih določbah je vlada želela ustanoviti vladnega pooblaščenca za preprečevanje korupcije). Ustavno sodišče je zatem razveljavilo nekaj členov Zakona o nezdružljivosti opravljanja javne funkcije s pridobitno dejavnostjo in tako se je boj zoper korupcijo znašel v nezavidljivem položaju, še posebej potem, ko je prejšnja, vaša, vlada zmanjšala sredstva za delovanje Komisije za preprečevanje korupcije. Sicer pa smo koalicijski partnerji že leta 2007 vložili svoj predlog zakona s podobnim naslovom, kot ga ima zdaj obravnavani, vendar ga je takratna večina v parlamentu zavrnila že na začetku postopka.
Zato smo vas pozvali, da prenehate z zavlačevanjem pri spreminjanju tega področja, ki se vleče še iz preteklega mandata.
Omenili smo celo možnost, da bomo za čimprejšnji sprejem zakona primorani sklicati celo izredno sejo Državnega zbora. Obveščamo vas, da smo za zahtevo za izredno sejo državnega zbora zbrali več kot zahtevano število podpisov – 26 -, a da je zaradi dejstva, da ste upoštevali naš poziv, zaenkrat ne bomo vložili oziroma, da bomo počakali do konca obravnave predloga zakona na nadaljevanju 31. nujne sejo Odbora za notranjo politiko, javno upravo in pravosodje, ki bo 6.5.2010.
Naj vas še enkrat spomnimo, da mora vaš odbor oziroma državni zbor zakon čimprej sprejeti, saj bodo 30. septembra potekli mandati sedanjemu predsedniku in namestnici protikorupcijske komisije ter še dvema njenima članoma, postopki za izbiro novih funkcionarjev pa se po obstoječem zakonu začenjajo pol leta prej oziroma so se že začeli. Po veljavnem zakonu predsednika in namestnika predsednika v imenovanje Državnemu zboru predlaga predsednik republike. Novi zakon ne le, da predvideva spremembo postopka njihovega imenovanja – izbirni postopek za izbiro primernih kandidatov za predsednika in namestnika izvede izbirna komisija, sestavljena iz petih članov predstavnikov vlade, državnega zbora, računskega sodišča sodnega sveta in uradniškega sveta -, tudi zmanjšuje njihovo število s petih na tri. Tako bi čim prejšnje sprejetje tega zakona pomenilo tudi prihranek pri sredstvih za delovanje komisije. Poleg tega pa ne bi prišlo do nevzdržnega položaja, ko bi z uveljavitvijo novega zakona dvema članoma moral prenehati mandat. Glede na določila zakona, da imajo predsednik komisije in namestnik komisije neponovljiv 6 letni mandat, se v prehodnih in končnih določbah določa, predsednik in namestnik predsednika ter člani komisije imenovani po Zakonu o preprečevanju korupcije, po preteku svojih mandatov ne morejo biti ponovno imenovani na funkcijo v komisiji, kar pomeni, da dosedanji predsednik komisije Drago Kos in ostali člani komisije na ta položaj ne morejo biti več imenovani.
Zakon o integriteti je treba čimprej sprejeti tudi zaradi dejstva, ker na novo ureja pravila za nezdružljivost za nepoklicne funkcionarje oziroma tudi za funkcionarje v lokalnih skupnosti- za neprofesionalne župane, podžupane in občinske svetnike. 27. člen določa, da nepoklicni funkcionar ne sme biti član nadzornih organov in ne sme opravljati dejavnosti upravljanja ali zastopanja v osebi javnega prava, gospodarski družbi, gospodarskem interesnem združenju, zbornici ali drugi pravni osebi, če po svoji funkciji opravlja posreden ali neposreden nadzor nad njihovim delom. Kar pomeni, da na letošnjih lokalnih volitvah v občinske svete omenjene osebe ne bodo mogle kandidirati oz. se bodo morale odločiti, ali da omenjene funkcije opustijo ali pa da na volitvah ne kandidirajo. Zato mora biti zakon sprejet še pred določanjem kandidatov in list kandidatov na lokalnih volitvah.
Poleg tega se s predlogom zakona lastniški delež, ki ga ima funkcionar in ki prepoveduje poslovanje zmanjša z 20 na 5% , prepoved poslovanja velja še eno leto po zaključku funkcije.
Slednje bo po našem prepričanju pomembno vplivalo na nabor kandidatov in kandidatk na letošnjih lokalnih volitvah.
Od vas, g. Gorenak, in poslancev SDS torej pričakujemo, da boste, če si resnično želite urediti ustrezen sistem za krepitev integritete in transparentnosti v javnem sektorju, kar je pogoj za uspešno zoperstavljanje korupciji in drugim oblikam nezakonitega ravnanja v vseh segmentih javne oblasti, pri opravljanju javnih funkcij in upravljanju javnih zadev, v nadaljevanju obravnave ravnali korektno in storili vse potrebno, da bi bil predlog zakona sprejet na majski seji državnega zbora.
Franci Kek
namestnik vodje poslanske skupine Zares