Za zaščito pravic potnikov na področju avtotaksi prevozov
V poslanski skupini ZARES smo že ob prvi obravnavi novele Zakona o prevozih v cestnem prometu opozorili na anomalije na področju avtotaksi prevozov. Naša opozorila so bila namenjena predvsem različnim višinam, ki jih taksi prevozniki zaračunavajo svojim uporabnikom za isto prevoženo razdaljo.
Vlada je naša opozorila zato vključila v spremembe zakona, ki smo ga poslanke in poslanci sprejeli na seji Državnega zbora dne 24. maja 2011. Prva sprememba na področju avtotaksi prevozov je, da mora imeti voznik avtotaksi vozila s seboj pogodbo o zaposlitvi za polni delovni čas, s čimer so le ti izenačeni s pogoji, ki veljajo za druge voznike v prevozni dejavnosti. V preteklosti se je namreč dogajalo, da so storitve izvajali vozniki, ki bodisi pogodbe za izvajanje avtotaksi prevozov sploh niso imeli, ali pa so s pogodbami za krajše opravljanje dejavnosti, svoje delo opravljali tudi po več kot osem ur. Na ta način sledimo ukrepom, ki si jih je koalicija zadala v sklopu preprečevanja in zaposlovanja na črno kot nelojalne konkurence in hkrati ščitimo pravice potnikov.
Ena izmed, po naši oceni, pomembnejših novosti pa je uvedena z določbo, po kateri občine lahko za vožnjo, ki se začne in konča na njenem območju predpiše maksimalno tarifo za izvajanje avtotaksi prevozov. Taksimeter mora biti v vozilu vključen med prevozom in pregledan v skladu s predpisi, izdanimi na podlagi zakona, ki ureja meroslovje. Za zaščito potnikov, pa smo izrecno določili, da morata biti taksimeter in obvestilo o maksimalni tarifi nameščeni tako, da sta vidna uporabnikom prevoza.
Z vidika varstva uporabnikov taksi prevozov zato vse občine, ki izdajajo dovoljenja za take prevoze na svojem območju, pozivamo, da v najkrajšem času pristopijo k uveljavitvi maksimalno določene višine tarif, da v prihodnje ne bo več prihajalo do t.i. dvojnih, nočnih in ostalih tarif, ki so uporabnike avtotaksi prevozov postavljale v neenakopraven položaj!
Poleg zaščite in enakopravnosti uporabnikov, ter ne nazadnje njihove varnosti, gre v tem primeru nedvomno tudi za razbremenjevanje prometa s čimer v končni fazi dosežemo tudi zmanjšanje onesnaževanja okolja, k čemer smo se skladno z okoljevarstveno politiko že zavezali.
Lojze Posedel, v imenu PS ZARES