Za šentviški predor krivo vladno uničenje stroke na DARSu
Ponudbi odstopa tako uprave uprave Dars kot tudi ministra za promet Radovana Žerjava sta utemeljeni in na mestu, vendar pa v stranki Zares ne sprejemamo utemeljitev teh odstopov, saj so nezadostne in poskušajo prekrivati pravo odgovornost teh akterjev.
V zadnjem obdobju je v odnosu med vlado in upravo Darsa prišlo do izrazito komandnega principa vodenja. Vlada si je Dars v celoti podredila in posledice tega so tukaj, med njimi tudi zapleti v zvezi s šentviškim predorom. Nedvomno je, da odgovornost (tako objektivno kot subjektivno) nosi tudi predsednik vlade Janez Janša; krivde ga ne morejo razbremeniti niti odstop ministra Žerjava niti odstop uprave Darsa, je na novinarski konferenci opozoril predsednik stranke ZARES – nova politika Gregor Golobič. Po njegovih besedah “bi bilo zato narobe, če bi na koncu odšli le vojaki, izpolnjevalci navodil“.
Poslanec Zaresa dr. Pavel Gantar je med drugim dejal, da se takšne stvari, ki so se dogajale v primeru predora Šentvid, lahko zgodijo takrat, ko (vladajoča) politika povsem samovoljno, da bi uresničila svoje obljube, poseže v odločitve, ki bi morale biti prepuščene stroki ter razmerju med naročnikom in izvajalcem. In prav slednje se je zgodilo pri šentviškem predoru: Dars je kot naročnik pristal na zamenjavo protipožarnih plošč s protipožarnim ometom, in sicer zaradi pritiska politike, da bi dosegli predviden rok odpiranja predora (1. julij) in znižali stroške sicer prekoračenih vrednosti pri izgradnji tunela.
Pogoj, da se je to lahko zgodilo, je strokovno obglavljeno vodstvo Darsa, ki je bolj ali manj samo ministrova podaljšana roka in je nastavljeno, da izpolnjuje politične zahteve vlade in ministra, je opozoril dr. Gantar.
Pogodba za namestitev protipožarnih plošč je bila med naročnikom in izvajalcem podpisan šele 19. marca 2008. Pozneje je bila – zaradi težav z roki dobave ipd. – sprejeta odločitev za protipožarni omet (namesto protipožarnih plošč). Omet je odpadal že med samim nanašanjem, o čemer so bili obveščeni tako na Darsu kot tudi minister, vendar so to dejstvo javnosti zamolčali.
Napake se seveda lahko zgodijo, lahko se zgodi, da pod političnim pritiskom in hitenjem ter lovljenjem rokov pride do napačnih odločitev. Vendar pa je treba v primeru takšnih nepravilnosti, kot so se pokazale pri šentviškem predoru, nemudoma ustrezno ukrepati: predor bi morali zapreti, poiskati vzroke in rešitev, izvesti sanacijske ukrepe, opraviti ponoven tehnični pregled in šele zatem dati objekt v ponovno uporabo.
“Škandalozno, popolnoma nerazumno in neodgovorno je, da je prišlo do odpadanja ometa še drugič in tretjič, ko smo bili priča neposrednemu ogrožanju življenj,” je ocenil dr. Pavel Gantar. Minister Žerjav je pod pritiksom zahteve odprtja predora (zaradi političnih interesov) to postavil nad zahteve varnosti. “Igrali so se z varnostjo ljudi za ceno političnih obljub”, je še opozoril Gantar, zato mora minister nemudoma odstopiti.
Politična motiviranost odločitev, ki jih je sprejemal Dars, je posledica dokončne deprofesionalizacije Darsa, do katere je prišlo zaradi vladnih zamenjav uprave, je dejal Golobič. Še nikoli ni prišlo do takšne politične podreditve strokovnih institucij. V tem mandatu po njegovih besedah ni več ločnice med javno in zasebno sfero, saj predsednik vlade in vladajoča koalicija delujeta po načelu “država, to sem jaz”. Zato je skrajni čas, da na volitvah pride do sprememb.