Za parlamentarno razpravo o šentviškem predoru
Poslanska skupina Zares zaradi dogodkov v zvezi z odpadanjem protipožarnega ometa v stari galeriji predora Šentvid oziroma zaradi, kot se je na novinarski konferenci izrazil poslanec dr. Pavel Gantar, “velike gradbene blamaže“, zahteva sklic nujne seje parlamentarnega odbora za promet.
Članice in člani odbora bodo na tej seji, ki jo mora predsednik odbora v skladu s poslovnikom DZ sklicati v 15 dneh, opravili razpravo o politični odgovornosti ministra za promet Radovana Žerjava in Vlade RS za omenjene dogodke.
V Zares predlagamo, naj odbor sprejme naslednje sklepe:
– odbor ugotavlja, da je do odpadanja ometa prišlo zaradi političnega pritiska po odprtju predora do 1. julija 2008. Ta rok je tudi pogojeval nedomišljeno zamenjavo prvotno predvidenih protipožarnih plošč s protipožarnim ometom. Odgovornost za to nosi Vlada RS;
– odbor ugotavlja, da je bila z zamenjavo uprave Darsa, iz katere sta bila izločena njen tedanji predsednik in član uprave, odgovoren za gradnjo in vzdrževanje avtocest, pomembno okrnjena strokovnost uprave družbe. Zato je tudi odpovedala pri opravljanju vloge naročnika v odnosu do izvajalcev, projektanta in nadzora. Odgovornost za takšno stanje na Darsu nosita minister za promet in Vlada RS;
– odbor ugotavlja, da je minister neposredno politično odgovoren, ker v skladu s tretjim odstavkom 39. b členom Zakona o javnih cestah ni zaprl predora za promet in izvedel drugih ukrepov. S tem je neposredno ogrozil varnost voznikov in potnikov v predoru Šentvid.
Za vložitev zahteve za sklic nujne seje odbora za promet smo se, kot je pojasnil Gantar, odločili šele po obravnavi poročil ministrstev za promet in za notranje zadeve o dogodkih v zvezi s predorom Šentvid na seji vlade. Minister Žerjav ni neposredno odgovoren za prvo odpadanje ometa v stari galeriji šentviškega predora, je pa politično odgovoren za to, da je po tem dogodku zagotovil varnost predora in ga predal prometu. “Igral se je z varnostjo ljudi. Odgovoren je za ukrepanje po prvem odpadanju ometa,” je prepričan Gantar.
Po Gantarjevih besedah bi moral minister Žerjav po prvem odpadanju protipožarnega ometa zapreti predor Šentvid, takoj zahtevati analizo vzrokov za odpadanje ometa, zahtevati pripravo projekta sanacije, zahtevati izvedbo sanacije, vztrajati pri ponovni izvedbi tehničnega pregleda, pridobiti uporabno dovoljenje in šele nato predor znova predati prometu. “To bi sicer res nekaj časa trajalo, kar pa očitno ni bilo politično sprejemljivo,” je dejal Gantar, ki je prepričan, da je do zapletov prišlo pod časovnim pritiskom, zaradi katerega so napake delali tako naročnik kot izvajalec, nadzor in tudi vlada.
Gantar je spomnil tudi na zamenjavo vodstva Družbe za avtoceste v RS (Dars) lansko jesen. Kot je poudaril, je minister Žerjav predlagal zamenjavo dveh članov uprave, ki sta oba gradbena inženirja, na njuno mesto pa nista bila imenovana človeka iz gradbene stroke. Vlada je s temi spremembami po Gantarjevih besedah strokovno obglavila vodstvo Darsa. Jasno je, tako Gantar, da sta za dogodke v zvezi s predorom Šentvid v prvi vrsti odgovorna izvajalec in nadzor, toda vlada se s prelaganjem odgovornosti nanju želi izviti iz primeža lastne odgovornosti.