Poslanci zagotovili podporo noveli zakona o varnosti v cestnem prometu
Na današnjem nadaljevanju 16. redne seje Državnega zbora so poslanci podprli novelo zakona o varnostni v cestnem prometu, ki uvaja agencijo, v kateri bodo sinergično delovale doslej ločene službe, ki se ukvarjajo s prometno varnostjo.
Stališče poslanske skupine Zares je predstavil Franci Kek.
(nelektoriran magnetogram)
FRANCI KEK: Hvala za besedo. Spoštovani!
Varnost je ključno vprašanje za udeležence v prometu, ne glede na prometno panogo. V koaliciji smo se zavezali, da bomo varnost udeležencev v prometu izboljšali, zato bomo ustanovili samostojen organ, ki bo skrbel za varnost v prometu in na podlagi strokovnih smernic dejal predloge za celotno verigo ukrepov. Zapisali smo, da bodo poudarki na vzgojnih ukrepih in krepitvi preventivnih akcij na ustrezni kaznovalni politiki. Zaradi ponekod neustrezne infrastrukture pa bomo prednostno obravnavali in rekonstruirali nevarne točke in odseke.
Novela zakona o varnosti cestnega prometa sledi omenjenim prioritetam prometne politike. Pred pripravo novele je bila v okviru ministrstva izvedena tako imenovana pred študija o možnih oblikah organiziranosti na področju varnosti cestnega prometa, v kateri so analizirali tri možne oblike: direkcijo za varnost prometa, neodvisni strokovni organ za prometno varnost v obliki javnega zavoda in javno agencijo. Po navedbam ministrstva je strokovna presoja pokazala, da je najustreznejša oblika omenjene organiziranosti javna agencija, saj je za uresničitev ciljev bistvenega pomena neodvisnost oziroma avtonomnost.
Glavne rešitve sprememb, s katerimi se v Poslanski skupini Zares strinjamo, so združevanje in povezovanje del in nalog s področja varnosti cestnega prometa, organizacija in izvajanje novih nalog na področju neodvisnega preiskovanja dejavnikov za nastanek prometnih nesreč, presoja varnosti cestne infrastrukture in raziskovalno analitsko delo. Novo organiziranost pa uvajamo tudi zaradi uporabniku prijaznejše, učinkovitejše in racionalnejše organizacije področja varnosti. V javni agenciji za varnost prometa se bo združilo in povezalo več upravnih organov, s pristojnostmi in odgovornostjo na enem mestu. Gre za povezovanje področij, ki so izrednega pomena za varnost, kar omogoča bolj kakovostno in premišljeno izvajanje ukrepov. Ne gre za političen organ, saj bo vanj vključena tudi stroka, predstavniki uporabnikov in organizacij civilne družbe. Vloga države bo manjša, poleg drugih prednosti bodo v njej združeni potenciali znanja, kar bo nedvomno zagotovilo večjo stopnjo strokovne neodvisnosti.
V Poslanski skupini Zares bomo predlog novele in amandma koalicijskih poslanskih skupin podprli.