Pobuda za spremembo Ustave Republike Slovenije
Upoštevajoč dejstvo,
- da je državni zbor v preteklem letu zavrnil Zaresov predlog sprememb vrste zakonov (ki jih je z nekaterimi manjšimi spremembami kot paket z imenom Mr. Muscolo sicer vložila DL, a kasneje od njega odstopila), ki bi onemogočil poslansko kandidaturo in opravljanje javnih funkcij vsem, ki so bodisi obsojeni za določena kriminalna ravnanja bodisi je proti njim vložena pravnomočna obtožnica;
- da so s tem zavrnili tudi naše popravke slovenske zakonodaje, ki ne postavlja absolutno nikakršnih (!) pogojev, ki bi jih moral izpolnjevati kandidat za predsednika vlade (niti polnoletnosti ali slovenskega državljanstva niti opravilne sposobnosti…) in je potemtakem brez formalnih ovir ali zadržkov lahko za PV imenovan tudi vsak obtoženec ali celo obsojenec;
- da pravnomočna obsodba za korupcijo mnogim v slovenski politiki, medijih in javnosti ne predstavlja razloga za pomisleke, ampak je prej obratno;
- da celo sedanji ter bivši ustavni sodniki v ločenih mnenjih in javnih izjavah izražajo mnenje, da je sporno, ker sodna veja oblasti v času pred volitvami obravnava funkcionarja neke politične stranke, ki bi si zaslužil vsaj ekstra prioritetno obravnavo;
ugotavljamo,
- da slovenska politična in pravna elita – za razliko od npr. južne sosede Republike Hrvaške, ali zahodne sosede Republike Italije, če ostanemo le pri sosedih – ni sposobna doseči soglasja o temeljni enakosti pred zakonom, da je namreč potrebno in nujno politične funkcionarje v kazensko-pravnem smislu obravnavati enako kot vse druge državljane;
- da to vprašanje ne more več ostati nerešeno ter predmet stalnih in vse ostrejših konfliktov med politiki, med vejami oblasti, med državnim aparatom in državljani, med javnostjo in stroko…, kar vse nas hromi in odvrača od reševanje kroničnih razvojnih problemov ter predvsem akutne gospodarske krize.
Zato vsem poslanskim skupinam v Državnem zboru predlagamo,
da upoštevaje slovensko realnost prepoznajo neprijetno zagato in nevzdržno neskladje ustavno-pravnega reda ustrezno prilagodijo novi družbenopolitični stvarnosti, ter po najkrajši poti začnejo postopek spremembe 14. in 83. člena Ustave RS, ki določata enakost pred zakonom in poslansko imuniteto.
Predlagamo, da se zadnji odstavek 14. člena dopolni tako, da določi izjemo od enakosti pred zakonom, ki jo opredeli (novi) 83. člen, v katerem se institut poslanske imunitete razširi na vse javne in strankarske funkcionarje, da se nanaša na vsa kazniva dejanja, da je nepreklicen in se mu ni mogoče odpovedati, ter da velja retroaktivno.
Prepričani smo, da Državni zbor glede na dosedanje ravnanje v tej zadevi ne bo imel težav pri doseganju zadostnega dvotretjinskega soglasja in bo predlagano spremembo ter rešitev očitne hude zagate potrdil brez tresoče roke. Vsem, ki bi se jim vsled odsotnosti v zadnjih tednih ali nezadostni pozornosti pri spremljanju aktualnega dogajanja zdela pobuda preradikalna, odgovarjamo, da je nasprotno in v primerjavi z ekstremno radikalnostjo spontanega razvoja dogodkov, naša pobuda zares blaga in državi primerno konzervativno zadržana. Vrag je žal odnesel šalo – vse je res!
Zares socialno-liberalni