Pismo ministru mag. Goranu Klemenčiču (2.)
Spoštovani mag. Goran Klemenčič,
minister Vlade Republike Slovenije za pravosodje,
dne 28. oktobra 2014 smo vam pisali pismo s predlogom, da vlada sprejme poseben zakon, s katerim bi omogočila posebno preiskavo projekta TEŠ 6 ter nastanka in načina sanacije bančne luknje. Iz kratkega razgovora z vami, pa tudi iz medijev smo izvedeli, da se je vlada že odločila preveriti možnosti za sprejem takega zakona glede TEŠ 6.
Tokrat vam pišemo zaradi različnih javno objavljenih informacij o poslovanju DUTB, ki kažejo, da je preiskava nastanka bančne luknje in še posebej njene sanacije verjetno še bolj urgentna od preiskave TEŠ 6. Preprosto zato, ker bi s tako preiskavo lahko preprečili nadaljevanje oškodovanja države, ki se očitno dogaja. Pri TEŠ 6 je za to že prepozno in bomo rezultate morebitne preiskave lahko uporabili le za izogibanje podobnim napakam v prihodnosti.
V zvezi s sanacijo bančne luknje in oškodovanjem države, ki se pri tem dogaja, nimamo toliko v mislih ekscesno visokih plač vodstva DUTB in honorarjev raznih zunanjih svetovalcev (pozdravljamo namero vlade, da to uredi), ampak vrsto informacij o konfliktu interesov tako zaposlenih na DUTB, kot njhovih svetovalcev, kot tudi informacij o »dirigiranih« rezultatih stresnih testov, o prenašanju terjatev na DUTB po – milo rečenih – čudnih diskontih in o nenavadni izjemi pri uporabi makroekonomskih predpostavk zadnjih stresnih testov v NLB in NKBM, po katerih so potencialni kupci NKBM občutno znižali ponujeno ceno. Vse to zbuja utemeljen sum, da se po oškodovanju, ki smo ga bili deležni s strani akterjev ustvarjanja bančne luknje, sedaj dogaja še eno, le da tokrat s strani sanatorjev bančne luknje.
Pri tem ne moremo mimo ugotovitve, da sta projekt TEŠ 6 in nastanek ter sanacija bančne luknje tako velika ekscesa, takorekoč praekscesa, da – po svoje nenavadno, a razumljivo – v lastni senci dovoljujeta nadaljevanje škodljivih praks. To smo lahko spremljali pri TEŠ 6, kjer so vsi govorili o nesprejemljivih podražitvah, nihče pa ni bil pripravljen projekta ustaviti, in lahko spremljamo pri bančni luknji, kjer škandaloznemu nastanku sledi škandalozna sanacija. Kot kaže, sta ekscesa tako velika, da se sedaj, ob manjših ekscesih, ki sledijo, niti zgroziti nismo več sposobni. Obstajajo redki glasovi proti, karavana pa gre dalje.
Takšen tok dogodkov lahko, po našem mnenju, pretrga le vlada in sicer s tem, da sproži podobno preiskavo, kot se je odločila za TEŠ 6, tudi za primer nastanka in sanacije bančne luknje. Upamo, da boste tudi za to preiskavo v vladi doživeli podporo in da se bo to zgodilo čimprej. Vsi preprodajalci bančnih terjatev, njihovi pravni in finančni svetovalci morajo čimprej dobiti signal, da je prostega lova konec.
Priloge (izbrane medijske in druge objave na temo sanacije bančne luknje):
Mladina, 21.11.2014, Borut Mekina-Veliki rop
Mladina, 13.12.2013, Borut Mekina-Doktrina šoka
damijan.org, 12.11.2014, Jože P. Damijan-Zakaj so morali stresni testi biti tako slabi