Odziv člana preiskovalne komisije za brezplačnike
Navedbe poslanke SDS in članice parlamentarne preiskovalne komisije o brezplačnikih Slovenski tednik in Ekspres Eve Irgl o tem, da »obstaja resen sum, da so posamezni nosilci javnih funkcij več kot očitno vpleteni v financiranje tednika Dobro jutro, in to tako, da zlorabljajo politično moč in vpliv« (pri čemer je dodala, da naj bi se v ozadju skrivala senca ministra za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo in predsednika stranke Zares Gregorja Golobiča), so lažnive, zlonamerne in neutemeljene. Predstavljajo očiten izraz obupa in želje v javnosti prikriti povezave stranke SDS in njenih funkcionarjev z izdajanjem brezplačnikov Slovenski tednik in Ekspres.
Za razliko od SDS smo ob ustanavljanju preiskovalne komisije v Zaresu to vpletenost stranke SDS in njenih funkcionarjev utemeljili tudi takole:
»V javnosti je znano, da je Slovenski tednik izdajalo podjetje Progresija d.o.o. v lasti Andreja Lasbherja, bivšega direktorja SDS-ovega tednika Demokracija. Potem je Andrej Lasbaher vodil agencijo 25, ki je organizirala tudi volilno kampanjo Gregorju Pivcu, kandidatu SDS na zadnjih županskih volitvah v Mariboru in sedanjemu članu izvršilnega odbora SDS.
Povezava SDS in podjetja Zametek, ki je izdajalo brezplačnik Ekspres, je nekoliko bolj zavita, a toliko bolj pomembna. Podjetje Zametek je julija 2009 ustanovilo podjetje Nova firma, ki se ukvarja z ustanavljanjem podjetij, njegov direktor pa je postal Robert Teršek. Glavna odgovorna urednica brezplačnega časopisa Ekspres, ki je prvič izšel 30. julija 2009, pa je postala Barbara Smisel. Ista Barbara Smisel, ki je bila takrat v razvidu medijev vpisana tudi kot urednica portala Usekaj.si. Ta portal je v lasti podjetja Unimedis, katerega soustanovitelj in direktor je Jernej Strnad, član SDS in sin glavnega tajnika SDS Dušana Strnada. Podjetje Unimedis je poleg tega povezano tako z izdajanjem časopisa Ekspres, kot tudi z izdajanjem Slovenskega tednika, saj je v njem tudi oglaševalo. V Slovenskem tedniku je bilo podjetje Jerneja Strnada, člana SDS in sina glavnega tajnika SDS, po bruto oglaševanju tudi največji posamezni oglaševalec. Po nekaterih ocenah naj bi za oglaševanje v njem namenilo kar 70 tisoč evrov, kar je ob 100 tisoč evrov prometa v letu 2008 kar 70 % vseh prihodkov tega podjetja. Dušan Strnad, glavni tajnik stranke SDS, odgovoren za finančno poslovanje stranke, je najtesnejši sodelavec predsednika stranke SDS Janeza Janše. Dušan Strnad pa ni samo desna roka predsednika stranke Janeza Janše, ampak v izvršilnem odboru SDS tesno sodeluje tudi z bivšimi ministri: Dragutinom Matejem, Zofijo Mazej Kukovič, Žigo Turkom, Vaskom Simonitijem, Milanom Zverom in tudi s poslanci Jožetom Tankom, Zvonkom Černačem, Brankom Grimsom, Alenko Jeraj ter z bivšim mariborskim županskim kandidatom Gregorjem Pivcem.«
Poslanka SDS je v znanem SDS slogu tudi modro ugotovila, da ni naključje, da je področje telekomunikacij prešlo pod okrilje visokošolskega ministrstva oz. prvaka Zaresa Gregorja Golobiča in da se je to verjetno zgodilo tudi zaradi nadzora financiranja brezplačnikov. Hkrati še opozarja, da se v časniku Dobro jutro največkrat pojavljata stranka Zares in njen predsednik.
Eva Irgl ima deloma prav. Področje telekomunikacij namreč res ni prešlo pod okrilje visokošolskega ministrstva po naključju. Prešlo je namenoma. Nima pa prav glede namena tega prehoda. Ni namreč prešlo zaradi nadzora financiranja brezplačnikov (česar še Eva Irgl ne verjame, saj bi sicer to trditev skušala kakorkoli že utemeljiti), ampak zato, ker je področje telekomunikacij v resnih državah združeno v istem resorju z informacijsko družbo. Tako je bilo tudi v Sloveniji, dokler ni prišla Janševa vlada, ki je vsebinsko okrnila ministrstvo za informacijsko družbo in posadila informacijsko družbo v en resor, telekomunikacije pa v drugega.
Sicer pa je predlog Eve Irgl po razširitvi preiskave še na Dobro jutro povsem v maniri zamegljevalskih projektov SDS. Enako so ravnali v primeru Janševe prodaje Mercatorja Bavčarju in Šrotu, ko so preiskavo razširili na skoraj vsa slovenska podjetja in tako preprečili preiskavo prodaje Mercatorja. Ker so imeli v parlamentu večino, so si za vsak slučaj izvolili še svojo predsednico. Tudi tokrat želijo prepričevati slovensko javnost, da si preiskavo poleg Slovenskega tednika in Ekspresa zasluži še Dobro jutro. Vendar Dobro jutro – za razliko od teh dveh brezplačnikov – ni bil ustanovljen malo pred volitvami in ni prenehal z izhajanjem en dan po volitvah. Ravno nasprotno, do danes je izšel v 239 številkah, je časopis z znanim uredništvom, v njem se novinarji pod članke podpisujejo z lastnimi imeni in ima uredniško politiko, ki SDS sicer očitno ni všeč, mu pa ni mogoče očitati, da je zgolj predvolilni projekt neke stranke, ki je na ta način prikrila velik del sredstev za protizakonito volilno kampanjo.
Če bodo v SDS oblikovali poslovniško korektno zahtevo za širitev preiskave, jo bomo na preiskovalni komisiji tudi obravnavali. V PS Zares pa že sedaj napovedujemo, da bomo glasovali proti tovrstni razširitvi, katere edini namen je zamegljevanje, in storili vse, da SDS preprečimo poskus prikrivanja njihove tesne povezanosti z omenjenima brezplačnikoma .
Tadej Slapnik
poslanec