O komentatorjih na primorska.info in drugih medijih
Redno spremljam večino slovenskih medijev, njihove spletne portale in seveda samostojne spletne medije.
Slednji niso zanimivi samo zaradi vsebine prispevkov, ampak predvsem zaradi komentarjev, ki naj bi odražali javno mnenje bralcev. Pri tem me že dolgo časa obhajajo dvomi, ali gre resnično za spontane reakcije, ali pa za naročeno sodelovanje na forumih, ko so na delu »usposobljeni« ljudje, ki ne pišejo iz svoje glave. Kako drugače razumeti neprestano nabijanje, v petek in svetek, hitro odzivnost, ki običajno niti nima povezave z vsebino prispevka, izlivanje žvepla in demagogije. Po navadi je pljuvanje tudi ciljano na točno določene ljudi, stranke in dogodke.
Način delovanja teh »mojstrov« forumov je približno takšen:
- reagirajo zelo hitro,
- skušajo čim prej napolniti komentarje s svojim “materialom”,
- ne ‘debatirajo’, ampak le ‘nabijajo’,
- pri zmerjanju in podtikanju so izjemno kreativni in včasih namenoma duhoviti in sarkastični, saj humor pritegne bralce.
Že hiter in površen pregled števila komentarjev pri posameznem prispevku denimo na primorska.info pokaže, kdo in kaj so »cilji« »flame wars« ali ognjene vojne, kot se reče tovrstnemu komunikacijskemu napadanju.
Nič drugače ni na spletnih Financah, Žurnalu, 24ur, Dnevniku, Delu, da o Požar reportu ne govorimo. K temu dodajmo pri nas že dolgo moderne anonimke, ki se pojavijo v točno določenem času in proti točno določenim ljudem in inštitucijam, na plan »potegnjene« informacije, stare dvajset in več let, odvračanje pozornosti od velikih, za Slovenijo pomembnih tem, na vedno nove »afere«, pri sumih ali celo dokazanih kaznivih dejanjih pa je za vse kriva politika. Se ve, katere barve. Pa novi in novi referendumi, izredne seje, tiskovne konference, vlaganja interpelacij, napadi na sodstvo, protikorupcijsko komisijo, policijo, nekatere tožilce, a bog ne daj na vrhovno tožilko. Ustvarjanje izrednih razmer in slepilni manevri, ki naj zakrijejo dejstva, je nekomu v izjemnem interesu.
Seveda se strategi ali režiserji ne postavljajo v prve vrste, zato imajo spin doktorja ali dva in četo usposobljenih honorarcev.
Na spletni strani SDS http://www.sds.si/news/7323 vabijo na seminar z naslovom »Bi rad postal guru komuniciranja?« in podoben seminar ni organiziran prvič. Ima morda kakšno zvezo s prej povedanim?
Barbara Verdnik