»Mr. Muscolo« obišče parlament
Državni zbor je včeraj opravil prvo obravnavo zakonov, ki se nanašajo na omejevanje kandidiranja in opravljanja javnih funkcij. Za razpravo so si poslanci rezervirali 12 ur časa, opravili pa so jo v petih urah in pol. Razprava je bila sicer zanimiva, kakšnih posebnih »presežkov« pa ni prinesla. Eksplicitno podporo sta zakonom poleg DL napovedali še Pozitivna Slovenija in Desus. Tudi iz obrazložitve stališča Poslanske skupine SLS lahko sklepamo, da bodo zakone v prvi obravnavi podprli. Zakone eksplicitno zavračata SDS in NSi. SD se glede podpore ni formalno opredelila, pomenljivo pa zatrjuje, da zakonske regulacije glede omejevanja kandidiranja in opravljanja javnih funkcij ne potrebujemo, ker imajo statutu svoje stranke določbo, ki jim omogoča, da z »nepridipravi« obračunajo kar v partiji.
Je pa zanimivo in povedno kako je bila v razpravah poslancev obravnavana stranka Zares, ki je, kot je znano, predlog Zakona o omejevanju kandidiranja in opravljanja javnih funkcij poslala vsem poslankam in poslancem DZ s predlogom, da ga vložijo, sicer je napovedala, da ga bo vložila sama s 5 000 podpisi državljanov. Tako so poslanci, Krivec (SDS), Grims (SDS) in Brulc (SD) prav to, da imajo zakoni »pečat« Zaresa navajali kot razlog, da jih je treba zavrniti in pri tem spomnili na nesrečo, ki jim jo je zakuhal Zares z ločitvijo poslanske in županske funkcije.
Rihard Braniselj (DL) je pohitel z zanikanjem dejstva, ki se je pojavil kot očitek, namreč, da so zakoni nastali v »intelektualnih delavnicah Zaresa«. Opozoril je na velike razlike med tem, kar je predlagal Zares in tem kar predlaga DL. V resnici je res pomembna razlika oziroma novost ena sama – in to je, da so dodali institucijo odpoklica župana, kar je hvalevredno. Drugih večjih razlik ni, razen tega, da so Zaresov zakon s katerim amandmira več drugih zakonov, ki se nanašajo na kandidiranje in opravljanje javnih funkcij, spremenili tako, da amandmirajo vsak zakon posebej, kar bi seveda, storili tudi v Zaresu, če bi bili v parlamentu. Zaradi praktičnih razlogov zbiranja podpisov je Zares vse spremembe predlagal v enem posebnem zakonu. Drugih razlik ni, celo obrazložitve so povzete po Zaresovem predlogu zakona.
Ampak vse to navsezadnje ni pomembno. Ideje, koncepti, predlogi zakonov, ki jih razvijemo v Zaresu in predstavimo javnosti so »javno dobro« in smo veseli, da jih prevzamejo tudi drugi, pa če tudi iz teh ali onih razlogov sramežljivo skrivajo njihov izvor.
Sodeč po razpravi utegnejo zakoni v prvi obravnavi dobiti podporo, razen sprememb in dopolnitev zakona o poslancih za katerega je zahtevana dve tretjinska večina. Če bo ta zakon ali kakšen drugi predlog zakona padel se ga poslanci DZ še ne bodo znebili. Napovedujemo zbiranje 5 000 podpisov.