Kekov odziv na izjavo Magajne o RTV
Nikakor se ne morem strinjati s poslancem Andrejem Magajno, da nova statusna oblika RTV Slovenija omogoča pretakanje javnega denarja v privatne žepe. Glede tega so se izrekli tako ugledni slovenski kot tudi tuji strokovnjaki. Tako dr. Rajko Pirnat pravi: “Pri nas obstaja kar nekaj pravnih oseb javnega prava, ki imajo posebno ureditev. To velja za Slovensko akademijo znanosti in umetnosti, Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje, Zavod za zdravstveno zavarovanje … Ureditev RTVS bo po novem podobna javnemu podjetju.
Iz ocene zakona o RTVS tujih strokovnjakov izhaja, da glede pravnega statusa ni pripomb. Tako g. Mendel (Center for Law and Democracy) v svojem mnenju poudari, da je v mednarodnem merilu javna gospodarska družba pogosta statusna oblika javnega radijskega in televizijskega servisa. To obliko pogosto izberejo, ker omogoča precejšnjo neodvisnost in učinkovito delovanje ustanove, ter varuje izvajanje nalog javnega servisa.
Iz mnenj treh tujih strokovnjakov izhaja tudi, da zakon ne določa nič takega, kar bi kazalo na premik k privatizaciji RTV Slovenija, prav tako strokovnjaki zanikajo možnost komercializacije, saj je v skladu z zakonom RTV Slovenija dolžna vse ustvarjene presežke nameniti za opravljanje svoje dejavnosti. Zato je, vse dokler je javno financiranje zadostno, izključena možnost, da bi dobičkonostnost bila prevladujoči motiv in imela prevladujoči vpliv na programsko politiko ali posamezne odločitve.
Ne drži niti trditev poslanca Andreja Magajne, da zakon ne ponuja varovalk pred vdorom politike v RTVS. Ravno nasprotno, vpliv politike se zmanjšuje in to na edini možni način, saj bodo z RTV Slovenija upravljali večinoma neposredno imenovani predstavniki civilne družbe. V nasprotju z Grimsovim zakonom, po katerem je od 29 članov programskega sveta neposredno in neodvisno od politike imenovanih 6, je v novem svetu od 17 članov neposredno imenovanih 10.
Franci Kek
Poslanec Zares