Franci Kek proti plinskim terminalom v Tržaškem zalivu
Podpredsednik Zaresa in namestnik vodje poslanske skupine Zares Franci Kek in poslanec SD Luka Juri sta na na današnji novinarski konferenci združila moči in pozvala vlado k takojšnjemu ukrepanju glede vprašanja izgradnje plinskega terminala v Žavljah pri Trstu.
Franci Kek se je odzval na besede ministra za okolje in prostor Karla Erjavca, ki je včeraj komentiral pospešene postopke in zeleno luč italijaske vlade za začetek gradnje plinskega terminala v Žavljah. Minister Erjavec je namreč včeraj dejal, da bo medresorska komisija za oblikovanje stališča Slovenije do problematike plinskih terminalov v Tržaškem zalivu, stališče pripravila do konca avgusta, zraven pa je še pripomnil, da v kolikor bo italijaska stran upoštevala slovenske pripombe, ne vidi več ovir za nadaljevanje tega projekta. “Dejstvo je, da je italijanska vlada dala dovoljenje za postavitev terminala že 15. julija ali kakšen dan prej,” je povedak Kek. “Glede na izsledke medresorske komisije slovenske vlade, ki je leta 2007 ugotovila uničujoče posledice plinskih terminalov v Tržaškem oziroma Koprskem zalivu, so današnji odzivi slovenske vlade nezadostni, morda usodni,” še meni Kek, ki tudi sprašuje vlado, predvsem ministrstvi za okolje in za zunanje zadeve, kateri slovenski organ je privolil v postavitev terminala, na kar nakazujejo izjave v italijanskih medijih.
Franci Kek od ministrstva za okolje in prostor ter ministrstva za zunanje zadeve zahteva, da primerno odreagirata že zdaj in ne šele septembra, ko bo verjetno že prepozno. “Glede na to, da projekt plinskih terminalov povzroča negativne čezmejne okoljske vplive, Italija pa krši določbe evropskega in mednarodnega prava, saj je na srečanju med vladami septembra lani zagotovila, da bo upoštevala stališče in strokovne ugotovitve čezmejne presoje, česar ni storila, predlagam, da se vlada takoj posluži možnosti tožbe na evropskem sodišču v Luksemburgu.”
Po mnenju obeh poslancev bil imel plinski terminal katastrofalne posledice za ekološko ravnovesje na tem območju. “Mešanje vode tudi dopušča možnost, da bo prišlo tudi do mešanja z muljem, ki je na dnu in je poln živega srebra. To je nevarno in strupeno tako za ribe kot za ljudi,” dodala sta še,“da terminal pomeni tudi veliko povečanje morskega prometa, s tem pa tudi nevarnost trkov.”
Po Kekovih navedbah je ljubljanska kemijska fakulteta jeseni naredila študijo in ugotovila, da v primeru kakršnekoli nesreče pride do širine 2,4 kilometra do hujših posledic od opeklin. Posledice pa bi čutili tudi do širine 11 kilometrov. “Težava plinskega terminala v Žavljah tudi v tem, da v primeru, če bi šlo karkoli narobe, rešitve ni.”
Nevarnost za to, da se karkoli zgodi, je majhna, vendar obstaja, je poudaril Juri in se vprašal, za kakšno ceno smo pripravljeni še bolj ogroziti naše že tako ekološko občutljivo območje.
Kek je še povedal, da bo evropski poslanec Ivo Vajgl že v torek o tej temi odprl razpravo tudi v Bruslju in sicer na Odboru za zunaje zadeve, katerega član je.