Dopolnilo PS Zares k zakonu o javni agenciji za javno naročanje
V PS Zares predlagamo dopolnitev k predlogu zakona o javni agenciji za javno naročanje, ki ga bodo v sredo, 30. junija 2010, obravnavali člani Odbora DZ RS za notranjo politiko. Gre za dopolnitev 3. člena omenjenega predloga zakona, v katerem predlagamo prenos postopkov obrambnih in zaupnih naročil na Agencijo za javno naročanje, s čimer bi po naši oceni onemogočili koruptivna dejanja, kot smo jim priča med drugim tudi pri nakupu oklepnikov 8×8.
Z amandmajem k 3. členu predloga zakona o Javni agenciji za javno naročanje predlagamo, da se znotraj agencije formira posebna organizacijska struktura, oddelek oz. sektor za obrambna in zaupna naročila, ki bi za organe državne uprave izvajal naročila za zaščito bistvenih interesov varnosti Republike Slovenije, ki se nanašajo na obrambno področje (obrambna naročila) in naročila, s katerimi se razkrivajo podatki z določeno stopnjo tajnosti (zaupna naročila), razen tistih naročil, ki se nanašajo na obveščevalno in varnostno dejavnost Obveščevalno varnostne službe (OVS) Ministrstva za obrambo in Slovenske obveščevalno-varnostne agencije (SOVA).
Potrebo po posebnem organizacijskem telesu znotraj agencije v poslanski skupini Zares utemeljujemo s tem, da gre pri tovrstnih naročilih za posebne zahteve; za zaščito bistvenih interesov varnosti Republike Slovenije in potrebno zaupnost pri izvedbi teh naročil, saj se z njimi razkrivajo podatki z določeno stopnjo tajnosti, ki zahtevajo posebne varnostne ukrepe po predpisih o tajnih podatkih.
V poslanski skupini Zares tudi predlagamo, da je proces izvajanja teh naročil ločen od neposrednega uporabnika (ministrstva), predvsem v pogledu izvedbe samega javnega naročila, medtem ko bi bili vsi strokovno-tehnični pogoji in parametri naročila še vedno definirani s strani končnega uporabnika, kakor tudi dejavnosti kot so testiranje in ocenjevanje opreme oz. sredstev. Končna izbira pa bi bila prepuščena agenciji oziroma komisiji, ki bi jo agencija oblikovala za posamezno naročilo.
V našem dopolnilu predlagamo, da agencija oz. oddelek/sektor uporablja potrebna ekspertna znanja tako v okviru pristojnega ministrstva oz. uporabnika kot tudi od ostalih državnih organov, poleg tega tako lahko v meri, kot bi to narekovale potrebe naročila, išče strokovne nasvete in mnenja uveljavljenih in referenčnih domačih in tujih strokovnjakov oziroma organizacij.
Ključno prednost dela agencije oz. oddelka/sektorja vidimo v majhnem številu stalno zaposlenega osebja in v rotaciji oseb, ki bi sodelovale v posamičnih izbirnih komisijah, kar bi prispevalo k zmanjšanju možnosti zlorab, klientelizma, korupcije in drugih nezakonitosti pri izvrševanju tovrstnih naročil, ki smo jim bili priča npr. v zadevi Patria.
Tadej Slapnik
Poslanec Zares