100-odstotno financiranje zasebnih šol skozi stranska vrata?
Predsednik Zaresovega odbora za šolstvo in šport
Damijan Štefanc se je v današnjem sporočilu za javnost odzval na vladni predlog zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin, o katerem bodo jutri na januarski seji državnega zbora prvič razpravljali poslanke in poslanci. Očitno je, da je v tem predlogu – kljub jasnemu nasprotovanju tako pedagoške stroke, kot zainteresirane javnosti – ostala določba o 100-odstotnem financiranju zasebnih šol, čeprav se je vlada tej rešitvi že odrekla, ko je odstopila od enake rešitve v predlogu zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja.
Damijan Štefanc je zapisal: “Čeprav je vlada pred časom pod pritiski strokovne in tudi širše javnosti iz predloga ZOFVI umaknila sporno določbo o 100-odstotnem financiranju vseh zasebnih šol, se takšni rešitvi očitno še vedno ni odpovedala, saj ga je, na naše presenečenje, vključila v predlog Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin, ki ga bodo jutri poslanke in poslanci obravnavali v okviru januarske seje.
Predlog Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin v svojem 199. členu predvideva spremembo 86. člena ZOFVI tako, da bo uzakonjeno 100-odstotno financiranje vseh zasebnih šol.
Vlada je predlog Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin vložila v zakonodajni postopek nekaj dni pred umikom sporne spremembe ZOFVI (86. člena). Pričakovali bi, da bi hkrati z umikom sporne določbe iz predloga Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja enako storila tudi s predlogom Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin. Ker tega ni storila, se zastavlja vprašanje, ali je z umikom določbe, ki vsem zasebnim šolam zagotavlja 100-odstotno financiranje, sploh mislila resno? V Zares – nova politika sicer dopuščamo možnost, da je prišlo do neljube napake predlagatelja zakona in v zvezi s tem pričakujemo takojšnje pojasnilo ministrstva za šolstvo in šport, od vlade kot predlagateljice Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin pa, da bo sporni člen ustrezno popravila v skladu z zakonodajnimi postopki oziroma v drugi obravnavi.
Na to, kako resno ta vlada jemlje demokratične postopke zakonodajne obravnave in sprejemanja zakonov, kaže tudi dejstvo, da je v 199. členu predlaganega Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin predvidela spremembo besedila 86. člena ZOFVI, kakršnega ta sploh ne vsebuje – vseboval bi ga namreč, kolikor bi predlagano novelo ZOFVI parlament tudi potrdil, pa je kasneje ni. Vlada je torej v 199. členu Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin kar vnaprej, še pred koncem parlamentarnega postopka, »predvidela«, kakšen bo izid glasovanja o predlogu ZOFVI, kar kaže na zaskrbljujoč odnos do temeljnih načel parlamentarne demokracije.”