O okoljevarstvenem soglasju za morski plinski terminal
Iz medijev smo danes zvedeli, da je Italijanska vladna komisija za presojo vplivov na okolje podala pozitivno izjavo in s tem okoljevarstveno soglasje za morski (off-shore) plinski terminal in plinovod Trst-Gradež-Vilež.
Rimska vlada je očitno izbrala „dopustniški“ termin , da bi Sloveniji sporočila, da ne upošteva njenih ugovorov ter da namerava graditi plinski terminal na lokaciji, ki s svojimi varnostnimi pasovi neposredno sega v terirorijalno morje Republike Slovenije, s svojimi okoljskimi vplivi pa tudi dlje. Morski terminal bi nastal celo nekoliko bliže Piranu, kot pa italijanski obali.
Slovenski okoljski minister meni da “do sedaj na italijanski strani še ni elementov, da bi šli v tožbo.”
Ugotovitev nas zelo preseneča, saj naj bi Slovenija že dlje časa pripravljala gradivo za mednarodno tožbo tudi v zvezi z načrtovanim kopenskim plinskim terminalom v Žavljah, prav tako tik ob meji. O tem smo razpravljali in sklepali tudi v državnem zboru.
Nekoliko resignirana mlačnost odziva ministra za okolje, dr. Roka Žarniča nas nekoliko skrbi, saj iz njegovih ugotovitev je moč razbrati, da Slovenija nima veliko možnosti, da prepreči nekaj, kar bi imelo neposredne vplive tudi na ozemlju in za državljane Republike Slovenije.
Ob tem opozarjam, da namestitvi plinskih terminalov na neprimernih lokacijah v Tržaškem zalivu nasprotujejo vse prizadete lokalne skupnosti na obeh straneh meje in da smo z deklaracijo državnega zbora o Jadranu preprečili , da bi v NEP vnesli načrtovan uplinjevalnik v Kopru.
Od ministrstva za okolje in ministrstva za zunanje zadeve pričakujemo jasno in odločno ukrepanje na osnosi vseh mednarodno-pravnih možnosti.
Franco Juri
vodja poslanske skupine Zares