Matej Lahovnik o aktualnih političnih vprašanjih
Vodja poslanske skupine dr. Matej Lahovnik se je v današnji izjavi za medije odzval na nekatere aktualne politične dogodke. O Zavarovalnici Triglav
“V ZARES pozdravljamo predlog zakona o prenosu 34-odstotnega deleža Zavarovalnice Triglav v lastništvo Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje. Takšno rešitev smo zagovarjali že od samega začetka,” je na novinarski konferenci spomnil vodja poslanske skupine ZARES dr. Matej Lahovnik.
Po njegovih besedah je pomembno, da se delnice prenesejo s Kapitalske družbe neposredno na Zpiz, obenem pa se izvede odprta javna ponudba delnic za vse državljanke in državljane, s katero bi dokapitalizirali Zavarovalnico Triglav v znesku med 200 in 300 milijoni evrov.
Zavarovalnica Triglav ta znesek potrebuje, da se bo lahko uspešno širila na trge jugovzhodne Evrope, je prepričan Lahovnik.
O uvedbi vinjet
V ZARES se nam ob vladni odločitvi o uvedbi vinjet za osebna motorna vozila zastavlja vprašanje, o čem je vlada na svoji zadnji seji pravzaprav odločala, saj iz izjav ministra za promet Radovana Žerjava izhaja, da bo ministrstvo program uvedbe vinjet izdelalo šele v prihodnjih dveh tednih. Nenazadnje celo Dars, ki bo moral skrbeti za izvajanje sistema vinjet, z uvedbo vinjet ni bil seznanjen. Nenavadno je, je opozoril vodja poslanske skupine ZARES dr. Matej Lahovnik, da ministrstvo za promet ni najprej pripravilo natančnih izračunov in na tej podlagi pripravilo najboljše rešitve. Minister za promet napoveduje, da bodo vinjete v uporabi zgolj dobri dve leti in to samo za osebna vozila. Zato se upravičeno zastavlja vprašanje racionalnosti in smotrnosti uporabe kar dveh sistemov cestninjenja hkrati (za tovorna vozila se bo cestninjenje izvajalo tako kot doslej, torej na cestninskih postajah). Poleg tega se z uvedbo vinjet ogroža odplačevanje najetih kreditov v naslednjih letih, zato bi zelo radi izvedeli, kakšni so – poleg političnih – pravi razlogi za takšno odločitev.
Ob tem v ZARES opozarjamo, da je vlada sprejela socialno izjemno nepravično odločitev, saj bodo na boljšem tisti, ki več uporabljajo avtoceste in bolj obremenjujejo okolje, po žepu pa bo vlada s takšno odločitvijo udarila preostale. To je potrdila tudi mednarodna študija, ki je bila izdelana decembra 2000 za potrebe presoje sistema dajatev v kandidatkah za članstvo v Evropski uniji in ki eksplicitno priporoča nadaljnji razvoj cestninskega sistema, saj je plačevanje cestnine v primerjavi z vinjeto nesporna ustreznejša in pravičnejša rešitev.
Predvolilno darilo v obliki vinjet odpira vprašanje tudi o tem, ali ne bomo Darsovih obveznosti (zaradi odplačevanja posojil oz. poroštev) odplačevali vsi davkoplačevalci in ne le uporabniki avtocest.
Kot je znano, s v ZARES zavzemamo, da bi namesto vinjet čim hitreje uvedli že davno obljubljen sistem za cestninjenje v prostem toku (npr. satelitsko cestninjenje), saj to tehnologija že omogoča.
O dogajanju v podjetju Paloma
Že nekaj časa smo priča vse večjim eskalacijam v podjetju Paloma in šikaniranju predstavnikov sveta delavcev. Položaj podjetja in njegovih zaposlenih je vse slabši, Paloma se sooča s precejšnjo izgubo.
Dejstvo je, da gre za eklatantni primer politizacije stroke, saj so člani uprave podjetja člani stranke Nova Slovenija. Celotno dogajanje v Palomi je torej povsem podrejeno ozkemu strankarskemu interesu nekaterih članov iz vrst NSi, talci vsega tega pa so zaposleni in podjetje samo. Zato v ZARES menimo, da bi morala paradržavna sklada KAD in SOD, kot največja lastnika Palome, ukrepati in nemudoma razrešiti upravo, je na novinarski konferenci opozoril vodja poslanske skupine ZARES dr. Matej Lahovnik.
V nasprotnem primeru pa bo moral po njegovih besedah odgovornost za omenjeno dogajanje prevzeti minister za finance in predsednik stranke NSi dr. Andrej Bajuk.